Valsts prezidentam
Andrim Bērziņa k-gam
Saeimas priekšsēdētājai
Solvitai Āboltiņas k-dzei,
Ministru prezidentei
Laimdotai Straujumas k-dzei
Izglītības un zinātnes ministrei
Inai Druvietes k-dzei
Valstī, kurā 38% iedzīvotāju izmanto krievu valodu kā ģimenes galveno valodu, nav darbību, kuras vēl vairāk sekmētu sabiedrības dezintegrāciju, kā nepārtraukti mēģinājumi likvidēt skolēnu izglītību krievu valodā, kura eksistē jau desmitiem, ja ne simtiem gadu.
Neizsauc šaubas un kā diskusijas priekšmets nepastāv tas fakts, ka ģimenes valodas pielietošana apmācībā ir labākais veids attīstībai un visu līmeņu izglītības iegūšanai. Attiecībā uz izglītības krievu valodā saglabāšanu un attīstību mazākumtautībām, pastāv konsensuss, un neviena mazākumtautību organizācija nekad nav aicinājusi to likvidēt. Jo vairāk tāpēc, ka tām mazskaitlīgajām personām, kuras vēlas asimilēties, ir dota iespēja ievietot savus bērnus latviešu skolās.
Neizsauc šaubas par valsts līdzekļu esamību, kaut vai par 38% iedzīvotāju nodokļu samaksu, ne tikai mērķtiecīgi sagrautās izglītības sistēmas krievu valodā uzturēšanai, bet arī atjaunošanai.
Lai nodrošinātu Latvijas daudznacionālās sabiedrības stabilu eksistenci, mēs aicinām:
– izslēgt no valdošās koalīcijas un valdības oficiālajiem dokumentiem jebkuru izglītības krievu valodā likvidēšanas plānu pieminēšanu;
– valsts augstāko amatpersonu līmenī uzstāties ar līdzīgu graujošu ideju izskaidrošanu ikreiz, kad tās tiek izteiktas;
– atzīt, ka prakse aizstāt krievu valodu ar latviešu valodu mācību priekšmetu pasniegšanā nav novedusi līdz proklamētajiem mērķiem (izglītības kvalitātes paaugstināšana, latviešu valodas zināšanu uzlabošana) un atgriezties pie pilnīgas mācību priekšmetu pasniegšanas krievu valodā ar padziļinātu latviešu valodas kā atsevišķa mācību priekšmeta mācīšanu;
– atjaunot pedagogu sagatavošanas sistēmu krievu skolām;
– atgriezties pie dalītās latviešu valodas un literatūras eksāmenu prakses latviešu un krievu skolēniem;
– atvērt krīzes laikā likvidētās krievu skolas un klases, īpaši lauku rajonos;
– attīstīt, atbilstoši vajadzībām, citu mazākumtautību skolas ar brīvu apmācāmās valodas izvēli;
– ieviest krievu valodu kā obligātu priekšmetu latviešu skolās.
|
Tatjana Ždanoka, matemātikas zinātņu doktore, Eiroparlamenta deputāte.
| ||||||||
|
Aidins Askerovs, socioloģijas doktors, Latvijas sīkuzņēmēju asociācijas „Kalve” prezidents
| ||||||||
|
Vladimirs Buzajevs, tehnisko zinātņu kandidāts, LR 8.un 9.Saeimas deputāts
| ||||||||
|
Valerijs Buhvalovs, pedagoģisko zinātņu doktors, 9.Saeimas deputāts.
| ||||||||
|
Vija Blumberga, latviešu valodas skolotāja.
| ||||||||
|
Jeļena Berdņikova, skolotāja, Latvijas Krievu valodas un literatūras pasniedzēju asociācijas prezidente
| ||||||||
|
Alla Berezovska, Latvijas Žurnālistu savienības biedre Krievu biedrības Latvijā valdes priekšsēdētaja
|


















